Hem

Vi kan och vill bidra till att göra vården bättre i Sverige

För att åstadkomma det behöver vi ha ett tätt samarbete med patienter, patientorganisationer, med dem som engagerat, dag efter dag, arbetar inom vården för att hjälpa patienterna, liksom med alla dem som ser till att det finns pengar och att rätt beslut fattas för att hålla hjulen igång i vård-Sverige. Vi vill också samarbeta med, och vara delaktiga i att stärka forskare och institutioner som kan fortsätta att sätta Sverige på den internationella kartan inom medicinsk forskning och biotech.

Mer

Nyheter

Nyheter och aktuella händelser inom Roche Sverige.

  • Projektet Tarmcancerinfo avslutas

    Projektet Tarmcancerinfo, som har drivits av läkemedelsföretaget Roche AB, har syftat till att belysa tarmcancer – från första symtom och vikten av att våga tala med sin doktor, till ett eventuellt tarmcancerbesked, och hur det är att leva med tarmcancer.

  • Roche seminarium om tillit eller beröringsskräck – vad krävs för att tilliten ska stärkas?

    Det var en morgonpigg skara som redan vid 08:00 den 9 juni bänkade sig för att delta i Roche sista seminarium i serien ”Sjukvårdens utmaningar” som har anordnats under våren. En mycket kunnig panel och publik samlades för att diskutera frågor som: Vad krävs för att tilliten ska stärkas? Hur kan samverkan uppmuntras? Och hur ska ett läkemedelsbolag agera för att vinna ökad trovärdighet?

  • Roches engagemang i Almedalen 2016

    Roche är på plats under årets Almedalsvecka på Gotland. Se nedan för information om vårt eget seminarium, de vi arrangerar med våra samarbetspartners samt de vi stödjer.

  • Seminarium om Beröringsskräck eller tillit? – Vad krävs för att tilliten ska stärkas?

    Hälso- och sjukvården står inför en omfattande omställningsprocess. Samtidigt är tilliten mellan olika
    aktörer ofta låg vilket gör förändringarna svårare. Det talas om misstänksamhet mellan sjukvården och
    utomstående, t.ex. inom industrin. Vad krävs för att tilliten ska stärkas, hur kan samarbete uppmuntras
    och hur ska ett läkemedelsbolag agera för att vinna ökad trovärdighet?

 

.